Nem újdonság – telik az idő! Ez az év is nemsokára a végéhez
ér és immár negyedik alkalommal rendeztük meg a VUKK–ot, azaz a Volt Unileveresek
Kapcsolati Köre rendezvényt. A rövidítés egy kicsit sántít, mivel már évek óta
résztvesznek a bulin, nemcsak a volt, hanem a mostani Unileveresek közül is szép számmal. Sokszor emlegettem, a hagyomány, a tradíció fontos az
életünkben, hogy legyen mire emlékezni később.
A VUKK működik. Közel 100-an voltunk idén is, november 18-án
a Margitszigeten.
Hat órás rendezvény, konferencia szakmai és baráti, kapcsolati
kör, melyet ily módon ápolunk évről – évre. Az idei témakör – Változó magyarok a Változó világban - mely sok kérdést vet fel. Valóban változnak
a magyarok a megváltozott körülmények hatására vagy csak a külvilág változik és mi maradunk ugyanolyanok, mint voltunk. Erre a kérdésre kerestük a választ, jó példákon keresztül
bemutatva, mire képesek a volt Unileveresek, mely csapat szinte együtt kezdett
15 -20 évvel ezelőtt és sokan közülük a mai FMCG szektor cégeinek vezető munkatársai vagy most is a cég
szervezetét erősítik.
Persze többen átkerültek a pult másik oldalára, a gyártói
oldalról a kereskedőire vagy éppen ezt a gyorsan forgó piacot más iparágra, tevékenységi körre
cserélték. Számos siker sztorit hallottunk, milyen jól boldogulnak a
volt kollegák nemcsak az Unileveren belül, hanem más cégeknél is. Ez az élmény,
jó gyakorlat, pozitív hatást vált ki a nem annyira sikeres vagy éppen
mostanában állást, munkahelyet keresőkben is. Szokásos módon a bevezetőmben felvezettem a témát és
próbáltam felhívni a figyelmet, hogy a kapcsolatok ápolása, tartása mennyire
fontos az életút, a karrier sikeressége szempontjából. A száz emberből sokan tartják egymással folyamatosan a
kontaktot, de sokan csak egyszer egy évben a VUKK –on találkoznak. Ez így van jól. Akit kedvelünk, akinek a sorsa, boldogulása érdekel, velük
gyakrabban beszélünk, e-mailezünk, vagy ha időnk engedi találkozunk. Az egymás
iránti kíváncsiság fontos eleme a kapcsolattartásnak, mert ez a mozgatórugó
segít, hogy bokros teendőink közepette is tudjuk, mi van a másikkal. Ha nem így van, akkor marad az évenként egyszeri alkalom,
mely kiválóan alkalmas a meglazult szálak erősítésére és életben tartására. A változó piaci környezet hatására sokan szakítottak
kényszerből vagy önként a megszokott munkakörrel, foglalkozással és választottak, őket érdeklő
tevékenységet, vállalkozást életcélul.
Van, aki képeket fest, van, aki a természetgyógyászatban
vagy éppen az ékszerrel való kereskedésben találta meg a helyét, de érdekes, hogy
pld. pénzügyi területről vált kollegánk, a magyar desszert különlegesség szószólójává . Így mi is
megismerhettük és megkóstolhattuk a magyar találmányt, a szarvasgombával
töltött csokoládét. Nem mindennapi élményben volt részünk, mert, aki már
kóstolta, tudja, hogy az íz nagyon intenzív és a nem megfelelő időben
fogyasztott csoki után akár a töltött káposzta is szarvasgomba ízű lehet. A vacsora előtt Törőcsik Mária professzor Asszony tartott
emlékezetes előadást a Változó fogyasztói szokásokról, trendekről, melyek 2012-ben már
érezhetőek lesznek. Ilymódon összekötöttük a kellemest a hasznossal és a
találkozások mellett a szakmai tudást is erősíthettük.
Persze a finom vacsora sem maradt el, melyhez Marco, volt
marketing manager kollegánk adta a zenét. A fényképezőgép is élénken kattogott, mely
szintén volt kollegánk érdeme, Ricsi személyében, aki profiként kezeli a gépet, hogy weboldalunkon
ne csak a résztvevők, hanem a külvilág is hírt kaphasson a történtekről. Tehát igyekeztünk hozott, Unileveres anyagból dolgozni, hogy
bizonyítsuk, milyen sokszínűek, sokrétűek vagyunk. Mint, minden évben most is felemlegettük, hogy a cégnél
eltöltött idő mennyire meghatározó karrierünk alakításában. A megszerzett tudás, a kapcsolat rendszer
fontosak ahhoz, hogy ezen az alapon építhessük a további jövőt.
Öröm volt nézni a sok Unileveres párost, akik nemcsak a
karriert, hanem a boldog magánéletet, párkapcsolatot is a cégnek köszönhetik.
Akár céges családi kört, gyereksereget is bemutathatnánk ezen alkalommal. Természetesen vannak jó és kevésbé kellemes emlékek, melyek
aránya befolyásolja, -ki, mennyire szeret emlékezni a régmúlt időkre. Sokan, a mostani Unileveresek közül együtt kezdtek a ma már
10 éve nem ott dolgozókkal. A cég persze folyamatosan változik, mind szervezetileg, mind
a munkafolyamatokat tekintve, attól függően, hogy a piac mit kíván és a fogyasztók, vásárlók
igényeit mily módon szolgálják legjobban.
A mostaniak szívesen tartják a kapcsolatot a korábbi Unileveresekkel,
melyre nemcsak a VUKK, hanem pld. a 20 éves évfordulós találkozón való
részvétel is jó példa. Többen a régiek és az újak közül is külföldön dolgoznak és
élnek, ők képeket küldtek magukról, a világ több pontjáról, Hong Kongtól –
Londonig vagy éppen Kolumbiától – Moszkváig. Ők is szívesen velünk lettek volna és a fizikai távolság
ellenére, lélekben így is történt. Egy rendezvény akkor jó, ha állandóan vagy legalábbis sok
minden történik az este folyamán.
A desszert előtt került sor a szintén már hagyományos
beszélgetésre, melynek résztvevői idén a fogyasztó, a vásárló jobb ismerete jegyében a
kereskedőknél,ill., a piackutatásban dolgozó vezetők voltak. A személyes vonatkozások, kivel –mi történt azóta és mit
jelentett számára a cégnél eltöltött idő és a megszerzett tapasztalat, érdekes volt valamennyiünk
számára. Jó hallani az egyéni példákat, történeteket, mert ezek
érzelmi tartalma megmarad emlékezetünkben szemben a száraz, tényszerű
bemutatkozásnál. Hallhattuk, hogy 2011 értékesítési és marketing szempontból
is nehéz év, de mindenki számára világos, hogy 2012 talán még nehezebb lesz.
Követve a média híreit, ez november 18 óta, 2012, még inkább
kihívásokkal, feladatokkal teli évnek látszik. A pozitív hozzáállás áthatotta a beszélgetéseket, éjfél felé
közeledve, teli gyomorral és gyöngyöző pezsgővel kicsit rózsásabban készülünk
2012-re. A puding próba jól sikerült. Az esemény óta a visszajelzések
megerősítettek abban, hogy a VUKK –nak van létjogosultsága. A következő rendezvény
szervezése már az idei elmúlt este után azonnal kezdődik, hiszen a VUKK lista aktualizálása, mely
a résztvevők névjegye alapján módosul, valamennyiünk fontos kapcsolati kelléke,
mely segít a mindennapi feladatok megoldásában.
Amikor szükség van tanácsra, segítségre, támogatásra a lista
megmutatja, ki az alkalmas volt vagy mostani Unileveres, akire támaszkodhatunk
és ezáltal már nem is olyan nehéz a megfelelő megoldás megtalálása.
A VUKK – mely a VUK után a kisróka emblémát is viselhetné, kiváló
példa arra, hogy a csapat, melynek gyökerei azonosak, - érték, mellyel az élet
kezelhetőbb, munkánk sikeresebb lehet, ha élünk vele.
Letölthető dokumentumok:
Letölthető prezentációs anyag
VUKK 2011 FUN Agenda
VUKK 2011 Agenda
VUKK 2011 képgaléria
|